miercuri, 4 ianuarie 2012

Dieta mea dupa sarbatori

Unii dintre voi stiti deja, ca de la 1 ianuarie sunt la cura de slabire si nu numai. Ma pregatesc pentru o cura de detoxifiere, dupa sorici, carnati, piftie, sarmale si fripturi diverse.

Consider ca atatea zile cu un astfel de meniu , nu am facut altceva decat sa-mi intoxic corpul si sa-mi satisfac poftele culinare, astfel ca trebuie sa platesc pentru acest lucru.

Multi dintre voi, m-ati intrebat si chiar m-ati rugat, sa va dau aceasta cura pe care o tin, iar eu ca o buna prietena virtuala ce sunt, o sa va scriu si despre asta.
In primul rand am consumat, aruncat si dat tot ceea ce era nesanatos in frigider, apoi am facut un drum la piata sa-mi cumpar multe legume si fructe, mi-am convins sotul ca e bine sa tina si el acest regim si apoi m-am apucat de o pregatire pentru dieta.

Pregatirea inseamna, in conceptia mea, un regim de viata sanatos, care se poate tine toata viata, o alimentatie echilibrata, fara excese si cu mancare cruda intre 50-70%.
Concret: dimineata un pahar de apa calduta pe stomacul gol, urmat de un pahar de apa cu 2 lingurite seminte de in si o lingurita tarate de psyllium.
Apoi un smoothie, verde sau nu. Eu le-am alternat, pentru ca sa nu ma plictisesc si sa fie cat mai gustoase.

Ex de smoothieuri facute de mine:
1. mar verde, sucul de la o lamaie, o banana, o mana de frunze verzi de telina si o mana de frunze verzi de patrunjel, miere dupa gust, apa ( in functie de cat de gros il vreti).

2. Suc de portocale, mandarine si o lamaie si o banana. Toatul mixat la blender. Mai adaugati putina menta proaspata, daca aveti.

3. Suc de citrice diverse, ce aveti in casa, cu un mango, un mar si o banana. Mai adaugati 2 lingurite de spirulina, pentru cei care suporta gustul si mirosul si miere daca mai e cazul.

Pana in ora 12 mai mananc o salata de fructe cu diverse alune, migdale, seminte de floarea soarelui sau dovleac.
Mai puteti pune fructe uscate, pentru a face salata mai gustoasa, dar atentie la cantitate, pentru ca acestea ingrasa.

Pranzul e format din diverse supe, ciorbe de legume, cu condimente diverse, busuioc, cimbru, cimbrisor, chimen, care sa le faca cat mai gustoase.
In loc de crutoane, eu pun masline taiate, sunt gustoase si iti taie senzatia de foame.

Cina, poate zi formata din salate si peste .
Eu ador salata de ton, salata de sfecla rosie cu hrean, legume la gratar sau fierte cu peste la gratar sau la cuptor.
Somon afumat cu salata verde si multa lamaie.
Nu evitati sa mancati ca si garnitura, conopida, broccoli, sparanghelul, salata de varza sau de sfecla rosie. Nu evitati ridichiile negre, telina, morcovul, sunt legume care se gasesc in aceasta perioada si sunt foarte sanatoase si gustoase.
Eu de exemplu sunt innebunita dupa o salata formata din telina radacina, morcov si ceapa. Morcovul si telina se dau prin razatoare iar ceapa se toaca marunt. Se amesteca totul si se adauga ulei de masline, sare, piper si otet de mere dupa gust. E delicioasa.

Inainte de culcare beti un pahar cu apa, 2 lingurite de seminte de in si o lingurita de tarate de psyllium.
Incercati sa beti multa apa, 2 l pe zi.

Dupa cum va spuneam aceasta este o pregatire, urmeaza o dieta ceva mai drastica, de detoxifiere cu sucuri proaspete si cam atat, dar inca nu sunt pregatita pentru asta.

Cam asta ar fi dieta mea deocamdata, dar daca mai aveti intrebari, va astept cu drag sa mi le scrieti aici sau pe pagina mea oficiala de facebook pe care o gasit AICI.
Orice intrebare la care pot sa va raspund, va rog sa o scrieti aici, la ultima postare ca sa va pot raspunde cat mai prompt.
Va pup cu drag si va urez bafta...