marți, 13 noiembrie 2012

Incepe postul

- motiv de curatare

De miercuri 14 noiembrie intram in postul mare al Craciunului, un post pe care obisnuiesc sa-l tin din mai multe motive.
Exista o legatura evidenta intre hrana si trairea spirituala.
Mantuitorul Isus Hristos a postit 40 de zile. Abstinenta de la mancare si bautura inseamna pregatirea fizica si spirituala pentru inceperea misiunii in lume.
Proorocul Moise, in Vechiul Testament, inainte de a se infatisa inaintea Domnului pe Muntele Sinai s-a purificat trupeste si sufleteste prin 40 de zile de post. Apoi a primit de la Domnul "Tablele Legii "cu cele 10 porunci. Din aceste exemple constatam o inaltare spirituala a omului, o curatire sufleteasca, mentala si trupeasca.

Se pare ca o alimentatie echilibrata inseamna respectarea zilelor de post. Daca am tine cu totii post atunci cand este cazul, am fi mai mult de 50% din an vegetarieni.
Daca am tine post in fiecare miercuri si vineri, am avea doua zile pe saptamana de odihna pentru corp.

Nu vreau sa va conving sa tineti post, dar pot sa va sfatuiesc ca macar 2 zile pe saptamana sa lasati carnea, ouale si lactatele deoparte si sa mancati multe fructe si legume.

In aceasta perioada va recomand sa va incepeti diminetile cu smoothieuri energizante din combinatii de fructe, alune, migdale, seminte de chia si produse apicole.
Mai nou mi-am introdus aceste produse apicole in smoothierurile mele si uite ca pana acum am reusit sa tin raceala la distanta.

O sa va dau doua dintre retele mele preferate.



1.
- o banana
- o lingurita de pudra de Acerola ( optional)
-o lingura miere
-5 gr pastura cruda ( sau inmuiati pastura uscata in apa cateva ore)
- 30 gr seminte de dovleac inmuiat 8 ore.
- 300 ml apa
Se pun toate ingredientele in blender si se mixeaza bine un minut la o viteza medie si 30 de secunde la o viteza mai mare.

2.
-150 gr de portocala
- 30gr miere
-5 gr polen crud sau uscat, dar inmuiat apa peste noapte
-30gr migdale inmuiate 8 ore
- 400 ml apa
Toate ingredientele se mixeaza la blender un minut.
Se strecoara totul si gata.

In curand si alte retete de smoothieuri.
Va pup!