sâmbătă, 1 decembrie 2012

Dulciuri sanatoase in post

Nu stiu cum sunteti voi, dar eu una sunt dependenta de dulciuri. Imi place sa-mi incep ziua cu ceva dulce, iar seara in jur de ora 18, tot asa inchei cu ceva care sa-mi bucure papilele gustative.
In comert, de post nu prea gasesti variante, iar cele care exista nu au gust si sunt extrem de nesanatoase, de aceea apelez la cartea Ligiei Pop " Deserturi pentru parinti si copii sanatosi" .
Insa de curand mi-am amintit ca atunci cand eram mica, mama ma alinta cu o prajitura numita " Lacrima de elefant". Era o rulada cu coca si crema de ciocolata, umpluta cu o banana in mijloc. M-am tot gandit in ultimul timp la aceasta si pofta devenea din ce in ce mai mare.
Astfel ca mi-a venit ideea sa incerc sa fac o varinata raw vegana, care sa fie mancata dupa pofta inimii fara mustrari de constiinta.

Reteta este:

-100 g pudra de roscove sau cacao
-miere dupa gust
-50g unt de cacao sau cocos ( topit)
- 200g seminte de floarea soarelui inmuiate 6-8 ore
- 100 g fulgi de cocos
-100 g stafide ( curmale )
-o banana
Totul, in afara  de banana, se mixeaza la blender. Daca compozitia este prea moale, mai adaugam fulgi de cocos.
Pe o folie alimentara se intinde compozitia cu un facalet de lemn  umed. Se pune banana in mijloc si impreuna cu folia se ruleaza.
Asa acoperita cu folie se pune la frigider pentru o ora.
Apoi se indeparteaza folia si se poate "tavali" in nuca de cocos, cafea din cereale sau fistic macinat.
Se poate pastra la frigider in jur de 4 zile.
Este un deliciu.

O alta reteta care noua ne place foarte mult este :
Parfait cu fructe de sezon

-100g seminte de canepa decorticate
-75 g indulcitor natural ( eu am pus miere de rapita)
-4 picaturi esenta de vanilie ( eu am pus praf)
- zeama de la 1/2 lamaie
-apa si miezul de la o nuca de cocos
Ingredientele se mixeaza la blender, rezultand o frisca densa si gustoasa.

Pentru decorare.......fructe de sezon.
Se va pune pe straturi, alternativ, unul de fructe si unul de frisca.

Revin si cu alte retete ,mai mult sau mai putin personale, astfel ca nu aveti niciun motiv sa nu mancati sanatos.